Tenta och fika

Idag har jag haft tenta och det är såååå skönt att det e över. Satt kvar en stund i skolan och sen gick jag till stan och träffade Elin, Magnus, Agniezka och lilla söta Nova (vilken liten pärla). Vi tog en fika på Birgers och efter en stund dök Malin upp, riktigt kul att hon kom för det va jättelänge sen. På vägen hem passade jag påatt shoppa lite det blev en svart stickad klänning/tröja riktigt fin faktiskt. Hittade 3 par skor som jag vill köpa men jag får nog flukta ett tag till efter dem så jag sprider ut min shopping lite så jag har något att se fram emot. När jag gick hemåt såg jag det tragiska försöket till Schlagervecka. På torget var ett stort tält med ett fåtal personer som stod och skyddade sig från den blaskiga snön. På stadshustrappen stog en frusen Rickard Herrey (förövrigt andra gången i mitt liv jag ser honom live...) och försökte uppmuntra folk till att gå nån tipspromenad på stan, tävla i att skjuta mål på nån och till sist vara med att slå något världsrekord... Jag måste nog säga att entusiasmen bland åhörarna var något dämpad... Stackars Rickard tänkte jag och sjönk åter igen in i min mp3 och predikanten som jag lyssnar på just nu. Jag hann inte gå många meter innan jag började skymta något som "glänste" längs med bron över till öster. Jag gick nyfiket närmare och kan man tänka längst med hela bron på båda sidor hade de hängt en massa gyllene skor så vitsigt tänkte jag (not) och gick vidare hem...

Väl hemma gjorde jag äcklig mat som jag dessutom gjorde matlåda på och eftersom jag absolut inte tänker äta det imorgon oxå så måste jag nu göra en ny matlåda...suck Trots denna något olyckliga del av dagen har jag haft en riktigt bra dag. E lite trött och mosig så jag ska nog ta på mig mysisar och gå och lägga mig tidigt, men först handla lite snabbt och göra ny matlåda. Någon som har ett tips?

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Jag har oxå shoppat idag. En jacka o två böcker.

Postat av: Carro

En jacka? Vad för jacka? Du måste visa när du kommer hem från Norrköping.

2007-02-27 @ 20:46:57
URL: http://carrostankar.blogg.se
Postat av: Irene

Roligt med shopping, inte lika roligt med äcklig mat. I know, jag e van...

2007-02-27 @ 22:35:25
URL: http://irenev.blogg.se
Postat av: Kitty

Shopping är roligt, jag skulle gått och lagt i mer pengar i bilen så jag kunde shoppat med dig! Men men får bli en annan dag...
Vad lagade du för mat som var äcklig?

2007-02-28 @ 11:29:09
URL: http://elinhellokitty.blogg.se

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback