Lunchfunderingar

Hmm...nu undrar jag faktiskt en sak...när man har kokat potatis och den fortfarande är varm, så ser den fin ut, precis som den ska. Men när man lagt den i en matlåda i kylskåpet och sen tar fram dem igen är det som svarta prickar på...Detta har gjort mig förbryllad många gånger. Visst kan det ibland finnas prickar när de är varma och nykokta, inte helt ovanligt det heller....men varför blir det fler när de är kalla...och vad är de svarta prickarna för nåt?! Säg nu inte att det är maskar för då kommer jag aldrig äta potatis igen...

När jag åkte från förra skolan så visade gps'en värsta detouren (omvägen alltså) tillbaka till jobbet, den tog säkert 10 min längre att åka. Är det inte lite konstigt att gps'en visade en väg dit och en annan väg tillbaka!?!? Dum som jag var åkte jag förstås omvägen för inte visste jag att det var en omväg innan jag åkt den ju... Tyvärr måste ju jag förlita mig på dessa moderna små saker då mitt lokalsinne inte är något att hänga i tallen...eller nån annanstans..

Varför har jag ont i halsen...håller jag på att bli förkyld igen...och hur många gånger i rad kan man egentligen bli förkyld. Någon som vet?

Sen måste jag bara fortsätta en diskussion som jag, Raquel och Sandra hade igår...Jag tycker faktiskt vi bestämmer att om kloning ska vara tillåtet så får man bara klona fram snälla utdöda djur från gamla fossiler....och om någon utnyttjar kloningsmakten och klonar fram massa elaka dinosaurier som äter människor, som de senare tänker använda till att ta över världen med....alltså självklart när de har klonat fram en hel armé...doh...vad trodde du? Men om de gör det då tycker jag vi bestämmer att de får sitta i fängelse....resten av livet....vad tycker du?

Nu e lunchen slut. Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror att de svarta prickarna har med att göra vattnet som ska komma ut ur potatisen, eller möjligtvis är de svarta prickarna där det har suttit groddar.

vad gällande dinosaurer, varför skulle de äta människor?

2008-04-28 @ 14:38:40
Postat av: J

Äsch det ordnar sig, förr eller senare hittar jag det säkert, och innan jag inte hittar det kan jag inte va bitter =)

Gör som Jonas, ät inte potatis, så slipper du maskhålen. Japp det är maskhål. Å gpser är i allmänhet sämst. Jag hade en rackare som försökte lura upp mig på en bro över motorvägen. Var påväg ner i diket innan jag hajade..

Man får ha koll på elakingarna så att de bara klonar snälla dinosaurisar, typ landet för längesedan, och inte elaka velociraptorer som käkar forskare och sånt!

Postat av: J

Nä flåt jag skoja bara. Det är inte maskhål. Men potatis är äckligt ändå!

Njae jag vet inte, har brutit armen förut precis där det gör ont så e lite oroväckande.. men jag e fullproppad av panodil nu så det är rätt okej ändå =)

Aa in i dimman bara! Vad ska du själv hitta på darling`? Puss

2008-04-28 @ 20:45:57
URL: http://kreftans.blogg.se

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback