Äntligen...

...träffade jag Beckis, Astrid och Nova-Li igen. Det var så länge sen och jag har saknat dem. Mia, Elin och Irene var också med ut dit. Blev inte jättelång stund men det va mysigt och ses som vanligt. Söt-tjejerna växer ju så himla fort. Astrid bara pratar och busar mer och mer. Nova-Li har förstås växt så det knakar och den svarta kalufsen är hon ju bara sååååå fin i.

Massagen idag var supernajs. Lite mör i kroppen nu...men skönt mör. Hade jobbat in lite tid så jag behövde inte jobba efter massagen. Himla skönt att sluta tidigt. Nu är det kvällsbestyr...disk, fixa det sista med matlådan och annat sånt vardagligt tråk. Varför har jag så himla mkt korv i frysen....tycker ju knappt ens om korv och nu är det nästan det enda som finns i mina matlådor. Jäkla sommar som gjorde så att korven inte blev slutgrillad!!!! Det är faktiskt rätt svårt att hitta på goda variationer med korv. De jag har kommit på är korv stroganoff (typ min bästa korvrätt....men inte varje dag) , stekt korv med potatis och ägg....korv i ugn med tomater, paprika, lök, ketschup och senap....och sen tog det typ stopp. Det värsta är att jag bävar för de 45 kokkorvarna jag har i frysen som blev över sen festen (vi råkade ju liksom glömma nattmaten på småtimmarna) ...Vad gör man med kokkorv!?!?!?! Den kan man ju liksom bara koka.....fy satan....hjälp mig annars kommer jag få se fram emot en och en halv månad med en kokkorv i bröd en gång om dagen :p Det är ingen som har nåt bra korv recept kanske? Det mottages tacksamt!!!

Det andra som börjar kännas himla uttjatat är all disk. Bara för att man ska va duktig och göra massa matlådor, vara ekonomisk och äta hemma så har man helt plötsligt massa disk att slösa sin tid på. Visserligen jag har en diskmaskin (världens minsta) ...men det e faktiskt jobbigt ändå....måste ju köra hur många diskar som helst så det inte ska bli högar. Oj oj...skit och gnäll nu ska jag sluta me det och faktiskt tänka att det finns värre saker.....typ som när man inte har smörpopcorn hemma ;)

Annars så leker livet...allt är faktiskt så himla bra just nu...förutom att man inte hinner allt man vill. Men va fasiken...det brukar ju oxå lösa sig =)

Puss

Kommentarer
Postat av: Elly

Korv är inte så dumt. Gör korvgryta: massor av goda grönsaker, korv, passerade tomater, matlagningsgrädde och massor av kryddor. Servera till ris eller makaroner.


Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback