Jag visste att det skulle bli en knepig dag när...

...jag tog på mig skorna och skulle gå till jobbet imorse.Mina en veckor gamla skor hade nämligen redan gått sönder... Väl på jobbet upptäcker jag att jag fått med mig hemtelefonen i handväskan (observera att det är faktiskt inte första gången det händer, tro det eller ej) och jag som inte ens får ha mobilen på på jobbet...nä men jag tar gärna med mig hemtfn oxå...bara för att va värst liksom...

Idag så var det näst sista dagen på min köksvecka, dvs att jag har varit kaffetant och disktant den här veckan. Det kan väl inte vara så svårt tänker ni...näe och det brukar det väl kanske inte va, men när jag skulle fixa kaffet så märkte jag att det va dags att fylla på kaffeburken. Sagt och gjort jag hämtar kaffepaketet och häller det i....kaffefiltret. Förstå min förvånade min när inte hela paketet gick ner....innan det slog mig att jag faktiskt hällt helt fel....bara fixa och trixa med filter och filterbehållare och kaffe för att få det på rätt plats...hmprf...

Dagen flöt sen på någorlunda lugnt tills precis innan jag skulle sluta. Dags att lägga en beställning på ett tryckeri...hade även blivit påmind av chefen att inte glömma vissa saker. Duktig kände jag mig i ca 30 sek innan jag upptäckte att jag beställt helt fel upplaga...Med svansen mellan benen ringde jag upp tryckerikillen igen...telefonsvaren gick igång. Som en förvirrad apa på crack försökte jag nu tala in en vettig förklaring till mina klantiga nybörjarfel...när jag yrslat ur mig i några minuter kommer jag på att det kan va dags o lägga på. Han ringde upp direkt....och jag fick mig ett asgarv i örat...hmprf. Tur att killen hade humor och va pratglad...vi prata ca 10 minuter och han sa att jag inte gjort nåt tokigt...det var ju hur enkelt som helst att rätta till...puh...

Efter denna dag kände jag att en stadig kaffe kunde behövas...denna skulle avnjutas på Coffee house med Blondi och Tessan. Jag beställer och går och ska hälla upp mitt efterlängtade kaffe. På nåt konstigt sätt glider min handväska på axeln och jag lyckas med den välta ut en hel kanna med vatten!!! Oh my...vatten överallt...på bordet....på duken...på besticken..på golvet...på min fot!!! Jag erbjöd mig att torka...men fick inte....vet inte om han va rädd för att jag skulle välta nåt mer.....hmprf...

Sent om sider tänkte jag försöka mig på ett nytt pannkaksrecept. Frasiga fiberpannkakor med havregryn :) Mumma tänkte jag och 8-10 stycken skulle det bli. Sweet....skulle ju räcka till massa matlådor ju. Trode jag ja....det blev 4 stycken?!?! Detta senaste lilla missöde skyller jag dock på receptskrivaren för jag gjorde faktiskt exakt som det stog....hade till och med ett mått för de 1,5dl smet man skulle hälla i stekpannan till varje liten frasig fiberrik pannkaka....

Nä men annars så har det faktiskt varit en riktigt bra dag ;)

Kan bli lite dåligt med bloggande i helgen...bara så ni vet :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha ha ha :)

2008-08-28 @ 22:56:17
Postat av: Lotta

Tack för att du förgyller min morgon med skratt,behövs verkligen . Är hemma och "slickar" mitt sår. Tur att hösten är här ..är nämligen slutsolat för min del:( Kramiz Lotta

2008-08-29 @ 09:24:58
Postat av: Jennifer

Du är bäst gumsan! :) Hör av dig någon dag då du har tid! Puss

2008-08-29 @ 10:54:24
Postat av: Elly

lol, verkar som en ganska trevlig dag.

Postat av: Lilla jag

Hur går det då???

2008-08-29 @ 23:48:32
URL: http://irenev.blogg.se/

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback