Ibland faller allt bara på plats...

...och det e en såååå himla skön känsla :)

Har som vanligt haft en supermysig helg. Micke följde med hem hit igår för vi skulle på hockey med hans pappa...det kanske bara e jag, men jag får alltid en massa funderingar i skallen när jag gör olika saker. Igår handlade dessa självklart om hockey.

Fundering nr 1 Ismaskinen lär ju va skitrolig att köra (alltså nu pratar jag inte om mellan perioderna utan när inget folk är där och man kan slira runt lite) Är det någon som vet om man behövver ett särskilt körkort för ismaskinen...eller vad det heter...?

Fundering nr 2 Själva markeringarna i hockeyrinken, är de gjorda i isen eller finns de liksom färdiga under isen? Och hur gör de med sponsingarna som finns i isen? De borde ju inte finnas fast under för då måste de ju byta ut rinken när de inte sponsrar längre....eller nåt? Ja inte vet jag?!?!?!

Fundering nr 3 Varför hör hockeymatcher och korv ihop?

Micke var väl inte direkt överförtjust när jag öste alla konstiga frågor över honom medans han ville titta på matchen, men som jag alltid sagt...om man inte frågar och är nyfiken så lär man sig aldrig nåt. Förresten kan väl inte jag rå för att min hjärna går på högvarv under de minst anade situationerna.

Jag hade även ett tvångs under matchen....Varje gång de sa iceing (vet inte hur det stavas riktigt) ville jag säga bajsing...självklart gjorde jag inte det eftersom Mickes pappa antagligen skulle tycka jag va lite konstig i så fall....men varje gång sa jag det liksom i huvet...jag vet, jag e inte riktigt riktig men alla einsteins har ju oftast någon liten defekt oxå. (för er som undrar så är det en sång som de säger ajsing bajsing i...
typ om bamse)

Idag vart det lunch med Micke på stan innan han skulle åka hem igen. Nu på kvällen har jag haft ett supermysig kväll hos Emil och Irene...först tacos sen film och glögg.....gooooooottttt.

Puss

Kommentarer
Postat av: Anna

De lägger linjer och sponsorer direkt på golvet som de sedan spolar isen över...;)

2008-12-04 @ 20:02:16

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback