Om katter kan ha...

...damp, vilken jag nu är ungefär 99,9 % säker på, så har min ena katt Tyson det. I am pretty damn sure. Åh jag är så arg och trött. När han vill ha uppmärksamhet ger han sig inte!!!! Det börjar med att han har ner allting på sängbordet....när inte det hjälper så försöker han riva mig på diverse ställen, bara så länge det är direkt på huden så spelar det inen roll....armen, benet, magen ansiktet....you name it. I uppfostrande syfte knuffar jag ner honom från sängen för att visa att han inte får göra så...om och om igen. När väl mitt alarm på mobilen ringer så måste jag ju snart gå upp, men snooza en stund kan man alltid göra.....men det tycker inte Tyson som börjar attackera mobilen....suck. Eftersom jag gömmer mobilen under täcken inser han snart det är lönlöst med mobilattacker och hoppar ner från sängen.....och börjar gnaga på min väska....eller börjar slicka på närmsta plastpåse. Om ni inte vet hur störande ljkudet av en katt som slickar på en påse är.......så kan jag säga att det är skitirriterande!!!!!! Det som stör mig mest är att till slut måste jag ju gå upp eftersom man oftast ska iväg....och då tror ju käre lille damp-Tyson att han får som han vill......suck. Tur att han faktiskt inte är så här så ofta.....men de gånger han är.....räcker gott och väl.

Förresten....räknas det som djurmisshandel om man rakar sina katter.....e ju så sjukt trött på allt katthår nu.....

(Alltså man kanske inte kan tro det, men ibland tycker jag faktiskt om mina katter)


Kommentarer
Postat av: Helena

Katt i kartong? Är det något fånigt drag hos katter? Jag blir TOKIG på Kavat som envisas med att vara i flyttkartongen var och varannan natt. Kan kanske vara en idé att ställa undan den :)

2008-06-03 @ 08:22:00
Postat av: J

Skalla honom bara, det löser det mesta av livets bekymmer.. Hur gick de hos käftis? ^^

Postat av: Jenny

En av mina katter var borta i går kväll. Fasa!!! Tänk vad många otäcka tankar jag hann tänka innan hon till slut kom hem-lallandes ..... Innan hon kom hem hade jag bl.a. ringt två av mina grannar och bett dem kolla om katten var instängt i deras garage. Kan grannarna fatta nu att de inte ska ha sina garagedörrar stå öppna hela tiden :(

Jaja katten kom hem i alla fall. Oskadd! Katter är underbara djur :) Ha en bäst dag i solen. Själv håller jag på o storkna av värmen inne på kontoret :(

2008-06-03 @ 10:58:56

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback