Söta barn, idiotkärringar och okontrollerad "shopping"

Aaaahhh va skönt och vara hemma igen efter en lång dag. Det har abolut gått bra men jag e sjukt trött. Hela arbetsdagen gick i ett och det var roligt. Det var en liten sexårig tjej som tittade på mig och så sa hon...du...va fin du är... A men åååhhhh mitt hjärta bara smälte. Barn är goa dom...

Tyvärr hade jag ett annat samtal idag som inte var lika upplyftande. Ibland undrar man fan varför vissa människor har arbeten som har med kundkontakt att göra. Pratade med en idiotkärring på a-kassan och hon försökte fan i 10 minuter förklara för mig att 30 timmars arbetstid är 75%....asså jag menar....jag är inte dum i huvet!!!! Vilket i och för sig kanske kan vara svårt att tro för er som läser min blogg, men även om hon gör det så vet hon ju inte att det e jag....vilket fall som helst, jag är inte totalt dum i huvudet. Jag kan oxå räkna enkel matte precis som hon. Det jag försökte förklara för henne var något helt annat men eftersom hon var så dryg och äckligt otrevlig så sket jag i det tillslut och sa bara tack o hej. Alltså allvarligt talat Unionens A-kassa anställ trevligare personal på er kundservige, för det där var fan ingen service. Jaja såna här idioter till människor e det ingen idé att bry sig om de får säkert dubbelt tillbaka (Dessutom är jag helt säker på att hon är skitful oxå)

Efter jobbet var det dags att ta en tur till ÖB för att inhandla lite städmaterial, såsom mopp rengöringsmedel osv... Nu hör till saken att jag har ju varit isolerad i typ en vecka (pga magsjuka ni som inte vet) vilket utlöste något konstigt shoppingbegär.....på ÖB!?!?!?!?!?!?!?! Förvirrad och utan någon egentlig plan plockade jag ner vara efter vara i vagnen. Tyckte bla att det var lika bra att handla på sig engångsbestick o sånt för sommarens grillningar...dessutom kom jag på den ypperliga idén att byta ut alla mina plastburkar som jag har till matlådorna...kryddor kan vara bra o ha.....massor kunde tydligen vara bra att ha för jag tänkte att handlar jag inte det här nu så blir det inte eftersom jag typ aldrig är på ÖB. Summan av kardemumman blev nästan 600 spänn!?!?!? Men hallå...jag skulle ju för faaaaaan bara ha en mopp o lite rengöringsmedel!!!!

Som om inte det var nog med tokigheter idag så upptäckte jag en sak när jag kom hem. I diskhon log en kastrull....i kastrullen låg ett ägg i kallt vatten. Jopp i morse nämligen tänkte jag att det kunde va gott med en äggmacka. Kokade ägget medan jag gjorde mig iordning. När ägget var klart spolade jag det i kallt vatten....stängde av vattnet. Tog fram bröd.....och gjorde mig en ostmacka och glömde helt bort ägget!!!

What to say!?!? Det här är jag i ett nötskal...

Puss


Kommentarer
Postat av: J

Gört! Så kan vi äta pannkisar å glo massa film mest varje dag =D De har ett fint ÖB i visby du kan gå lös på oxå ;)

Haha skön dag ju.. Det är ett av skälen till att jag inte har a-kassa, då slipper man surkärringarna ;)

Fan jag måste köpa ägg :o Helvetepjäxa det skulle jag gjort i förrgår

Postat av: J

Its a deal =) Hmm motivation slår klass men lathet slår alltid motivation så jag tar gärna ett kokt tack ;) Puss

2008-05-19 @ 18:46:57
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är både fin o förvirrad! Det e ju därför jag tycker om dig juh :-)

2008-05-19 @ 19:11:48
Postat av: Carro

Nu är jag nyfiken...vem skrev det sista inlägget?

2008-05-19 @ 19:31:34
URL: http://carrostankar.blogg.se
Postat av: Carro

Ah nu vet jag....Irene du kan inte lämna såna dära anonyma meddelanden....blir ju nyfiken då juh ;)

2008-05-19 @ 19:39:27
URL: http://carrostankar.blogg.se
Postat av: Lotta

Såg nästan skrattet eller riktigare sagt asflabbet när du kom på att hon nog var ful oxå :) älskar dig :) sköt om dig,bra att veta var man ska gå om man lider brist på kryddor Puss

2008-05-19 @ 20:11:36
Postat av: PumiIda

Tack för pannkakan idag, men jag hoppas du hajat att jag gillar oxfilé bättre. Det skulle inte vara fel med det i din matlåda imorgon :)

2008-05-19 @ 21:15:38

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback