Popcornbubblan sprack :(

Jag har i många år fått leva i lugn och ro i tro om att popcorn inte alls är så onyttigt. Denna illusion har passat mig alldeles utmärkt då jag är popcornoman (ungefär som narkoman men me popcorn liksom....asså inte i en spruta. Äh...) Ta bort jag är nog en popcornoholic...dvs ungefär som en alkoholist fast me popcorn... Ja i alla fall...för några veckor sen sprack den bubblan då en vän sa till mig att det kommit nån forskning om hur fett och onyttit popcorn faktiskt är...  Jag har de senaste veckorna levt i förnekelse, men idag blev det verkligt...

Satt hemma i myskläder framför tv´n och så smög popcornsuget fram, men nästa tanke va...nä va onödigt...det som e så onyttigt :( Alltså frågan är vad man ska välja allt som är gott är ju inte bra?!?!

Fet mat = igenkalkade ådror....hjärtinfarkt....propp....högt blodtryck
Vin = Skrump lever...and what so ever
Kaffe = Ja jag kommer inte ihåg men det e ju inte heller bra
brus c-vitamin = cancer?!?!? Ja det va en som sa det på lunchen idag

Det värsta är ju att man ofta kombinerar god mat med gott o dricka....blir effekterna dubbelt upp då eller kanske tar de ut varandra? Och om man nu bestämmer sig för att välja bara en endaste sak av det man e sugen på för att minska riskerna, vilket ska man då välja? Hjärtinfarkt, proppar, skrumplever, högt blodtryck eller cancer?!?!?

....pga av dessa funderingar har jag suttit och "myst" här vid datorn med två knäckemackor och jag looooovar jag har aldrig varit så popcornsugen....tror fan jag poppar en påse ändå...

Puss

Kommentarer
Postat av: fanny

ta en påse! ;) Skulle jag gjort ändå =) eheh

Postat av: Agnieszka

Popcorn kanske inte är sååååå nyttigt. MEN det är iaf nyttigare än chips och godis. Om du poppar dem själv i kastrull så blir dem till och med ännu nyttigare, kanske värt att fundera på=)

kramar

2008-10-02 @ 07:56:59
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Lotta

men fan va det luktar ... tacka vet jag ett glas vin och en god bit ost :) nyttigt hmm men man kommer ia aldrig härifrån levande Puss

2008-10-02 @ 10:57:08
Postat av: Cecilia

Popcorn is the shit. Varför leva nyttigt när vi alla skall dö en vacker dag? Grejen är att man kan dö vilken sekund som helst, där på din dödsbädd kommer du ångra att du inte poppade en påse till. Om du vill vara lite mer nyttig, kan du ju poppa i kastrull med olivolja så är det inte lika mycket härdade fetter som det är i micropop.

2008-10-03 @ 10:43:40
URL: http://detharsysslarjagmed.blogg.se/

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback