Man kan ju tro...

...att helgen varit lugn bara för att man mest varit hemma, men...

Fredagen börjades ganska tidigt eftersom vi skulle hämta Arvid i Örebro. Visst kan det va kul att åka bil men med det här väglaget tar det sån tiiiiiiiiiiid....suck. På vägen hem så stannade vi i vingåker på Factory outlet. Målet var att hitta kostym åt älskling. Mission accomplished :) Nu kommer han vara sååååå fin när vi går på bröllopet med lila slips och allt :) Dumt nog hade ju jag trott att jag skulle få titta på lite roliga kläder till mig oxå, men man ska helt enkelt inte åka dit med ett barn och en karl....och jag som ändå försökte muta dem med var sin MER på fiket ;) Kom hem ganska sent. Lagade middag lite fort och så stack jag och handlade till firandet av Arvid. Efter det blev det lite slapping i soffan...

Lördagen började ca 4.30!?!?!?!? Då vaknade jag av att Lille A stod utanför sitt rum och skrek (alltså jag menar verkligen skrek. HÖGT) "Carroooooooooooooooooooooooo vaaaaaar ääääääääääääääär duuuuuuuuuuuuuuuu?" Lille A trodde nämligen att det var morgon och var fullt påklädd och redo för dagen. När jag förklarat att det var mitt i natten så la han sig till slut inne hos oss. Ni kanske trodde att han somnade om? Nääää....nu följde en dialog( eller det heter monolog va när en pratar hela tiden) Han prata....och prata.....och prata....och jag svarade....mmmm....jahaaaa.....joooooo.....mmmm.... ca 7 gick vi sen till slut upp. Micke och Arvid åkte iväg till Rosvalla och åkte skriskor på förmiddagen. Jag städade, bakade och fixade tårta till kalaset. när de kom hem lagade vi snabbt lunch så vi skulle hinna äta nåt riktigt innan alla sötsaker. 15-19 Kalas med Mickes föräldrar och min familj. Oj vad fina och många presenter Arvid fick!!!! Arvid blir egentligen inte 6 år förrän på onsdag men vi passade på att fira nu när han är här. Efter kalaset var jag helt slut. Älskling lagade middag och jag var alldeles för trött så jag hamnade på en stol i köket och orkade inget annat än att titta på när han lagade mat :)

Dagen idag har ju bara börjat kan man ju tycka, men vår dag började för ca 5 timmar sen...5.30, då jag vaknade av att A låg ledsen i sitt rum för att han drömt mardrömmar, stackarn... Jag bar in honom till oss och trodde jag skulle somna om, men det va visst inte så lätt :( Låg visserligen kvar "länge" i sängen, typ 8, men sen kom Arvid på att han ville baka scones till frukost och det är klart han ska få baka scones om han vill :)

Idag vet jag inte riktigt vad som händer förutom att vi ska skjutsa Arvid tillbaka till Örebro. Fast det brukar ju ta rätt lång tid så det kanske blir det enda som händer idag.

Som sagt....man kan ju tro att helgen varit lugn bara för att man mest varit hemma, men...jag tror jag behöver en helg till efter den här helgen ;)

Puss


Kommentarer
Postat av: Kitty

Oj oj 4.30, han får söka jobb på Skavsta...

Mysigt med kalas:)



Kram

Postat av: emma

Hej fin blogg :)



Nu har ni/du chansen att bli länkad igenom att svara på dagensfråga :) www.emmayy.blogg.se

:)!

kraam emma

2010-01-17 @ 13:08:45
URL: http://emmayy.blogg.se/

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback