Dålig uppdatering...

...har det verkligen varit på senaste tiden. Det har varit mycket på jobbet och så har jag varit lite låg eftersom jag inte träffat mina tjejer på så länge och för att Micke inte fick semester i sommar.... så jag har väl inte direkt känt att jag haft nåt kul att skriva.

Fast nu i veckan har jag äntligen fått träffa mina tjejer...inte riktigt alla, men nästan. Var och fikade med Elin, Irene och Tindra i tisdags (eller va det i onsdags...?) och igår åkte jag ut till Beckis, Darre, Astrid och lilla Nova. Mia + familj, Sandra och Irene var där också. Som vanligt fick vi massa gott fika. Hembakad äppelpaj med vaniljsås....mmmmm gott. Jag behövde verkligen träffa mina tjejer. De gör mig glaaad och ger mig energi och jag saknar dem så sjuuuuuukt mycket de perioder vi inte hinner ses., men som sagt nu har jag ätligen fått lite girltime :)

När det gäller semestern så blev jag verkligen helt sänkt när älskling inte fick nån semester och inte kan följa med till västkusten. Hade ju verkligen sett fram emot semester tillsammans med älsklingen och tjejerna. Jag tycker väl kanske att det va lite snålt att inte bevilja ens en veckas semester...men, men spelar ju ingen roll om man gnäller om det. Det är ju som det är och lösingen blev superbra ändå. Jag, Irene och Elin bokade om så vi bor tillsammans istället och en vecka med tjejerna+familjer är ju inte helt fel det heller. Dessutom behövde vi ju inte leta fram nån kattvakt nu när Micke är hemma (man ska ju fokusera på fördelarna)

I helgen har Lille A varit här och vi har verkligen haft en mysig helg. Han har varit så kramig och gosig och man har verkligen sett hur även han njuter av solen....grillningen....av att va ute...osv. I fredags bestämde han att vi skulle grilla korv till middag så det gjorde vi :) Vi sparkade lite boll och sen körde vi 3 crocket. Igår var vi på jakt efter en AC till sovrummet eftersom det är så varmt på natten. Vi fick tag på en på hushållsgruppen. Jag prutade lite eftersom den varit demoex (deras sista ex de hade kvar) så vi fick den 400 kr billigare. Inte helt fel :) När vi fixat med det åkte vi för att träffa Anna och Lasse för en lunch (dyr och ovärd) på smått och gott boden. Kul att träffa dem igen. Vi måste verkligen hälsa på dem snart nu när de bor i Stockholm. Lunchen avslutades med god glass på Aktersnurran. Appropå lunchen på smått o gott....380kr för hamburgertallrik, pannkakor med glass (3st) och friterad rödspätta?!?!?! Är det bara jag som tycker det är helt galet att en lunch för två vuxna och ett barn kostar så mycket? Visst stället är mysigt men maten är så där, verkligen ingen gourmetmat....helt ok mat men abslout inte värd så mycket. Nä slut med gnäll nu...det va ju mysigt att träffa Anna och Lasse.

Igår kväll blev det grillning igen och när vi lagt Arvid avslutade jag och Micke kvällen med ett glas vin och 2 skräckisar. Mysig helg!

Puss

Kommentarer

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback