Tacos, film och trasig lampa...

...är något av det  som denna dag innehållit. Började med en god frukost för att orka denna välfyllda dag. Vaknade till och började att ögna igenom receptboken som jag ska redigera så den blir klar, hann inte riktigt färdigt innan jag skulle till Newmarket på möte. Jag hoppas på att få min praktik där. Det var ett kort och intensivt möte eftersom de har en massa deadlines och uppdrag att sköta (precis som en sån byrå jag vill vara på) men väntar fortfarande på ett slutgiltigt svar om praktik... Efter mötet passade jag på att åka och hämta äpplen som mamma och pappa hämtat hos mig hos D&I. Stannade en stund i Okle och prata lite. Sen raka spåret hem för lunch, redigering, korrektueläsning och äppelpajsbakning.

På kvällen kom Elin hit. Vi åt tacos och sen åt vi förståss nybakad äppelpaj till efterrätt. Det blev några pajer, bra att ha i frysen om det kommer "oväntat" besök. Elin och jag såg en film med Adam Sandler. Reign over me....tror jag den hette (inte för att jag vet vad ordet reign betyder men det kanske någon annan vet?) Den var faktiskt riktigt bra, den handlade om en man som förlorat sin fru, 3 barn och hund i 11 september och hur han hanterade livet efter. I början var filmen riktigt skum, men sen när bitarna föll på plats var den riktigt, riktigt bra.

Ja och så var det en trasig lampa oxå....ja vad ska jag säga. Den gick bara sönder helt plötsligt så det är väl bara att köpa en ny...

Puss

Kommentarer
Postat av: Jennifer

mums tacos!
ps,kika gärna in min blogg och släng en kommentar eller två

Postat av: Jessica Lövgren

Tja snygging!
Hittade din blogg via Björns. Hoppas du har det bra och att "livet trillar på". (Tänker på det vi pratade om sist vi träffades). Kom gärna förbi "Stöd & Utveckling" på V Kvarngatan och hälsa på mig på jobbet, så kanske vi kan bestämma en lunch nån dag. Kram och sköt om dig!
//Jessica Lövgren (070-918 80 86)

2007-08-31 @ 08:48:30
Postat av: Agnieszka

Tror jag sett den filmen faktiskt.....! Och den är konstig i början men bitarna faller på plats efter ett tag!
Gott med äppelpaj då!
kram

2007-08-31 @ 09:30:07
URL: http://www.agnieszka.blogg.se
Postat av: Lotta

Som min jävla cd-spelare får väl bita ihop o köpa en mp3 trots att ja är gammal o mot allt som är nytt o jag inte kan Puss

2007-08-31 @ 18:40:12
Postat av: lotta

ja igen fick just ett sånt fint citat
Märklig är vår situation här på jorden.
Var och en av oss kommer på en kort visit,
utan att veta varför,
även om vi ibland kan förnimma ett högre syfte.
Sett från det dagliga livets perspektiv finns det ändå en sak vi vet:
Att människan är här för andra människors skull
- framför allt för dem varpå vars leenden och
välmående vår egen lycka vilar."
- Albert Einstein

2007-08-31 @ 18:44:01

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback