Hej alla nya som tittar in här och alla stammisar förstås!

Märker att det är fler och fler som kikar in här och läser min blogg. Riktigt kul! Tänk att det kan vara så intressant för andra att läsa om mig och mitt lilla vardagliga liv!?!? Lotta har hittat hit!!! Puss på dig vi måste verkligen ta en vinkväll SNART!!

Igår var jag och Mia och hälsade på Kattis i Stigtomta. Såååå jättemysigt att bara slappa, umgås, dricka kaffe, äta halvmetersmacka från Puttes och bara ses igen. De bodde verkligen fint med en liten trädgård och en altan som är perfekt att fika på :) Däremot fanns det en del äckliga kryp som spindlar, getingar och apstora humlor...men när man är ute på "landet" får man ju helt enkelt ta seden dit man kommer, bita ihop och förgöra de odjuren. Därför har gud nu uppfunnit den elektriska krypdödaren. Mycket nöjd med den uppfinningen faktiskt.

Idag har Jimmy och jag haft en riktigt bra dag. Vi var lite trötta imorse och tog en liten sovmorgon. Jimmys familj var här på vinkväll igår och vinet sätter ju alltid sina små spår i form av dageneftertrötthet. Väl uppe stack vi iväg till coop för att kolla lite grejer som behövs för att fixa till dörrarna här hemma och efter det åkte vi till blomsterlandet. Vi hade nämligen bestämt att vi vill ha smultron i blomlådan i år så då köpte vi hem det och lite andra blommor. På eftermiddagen följde vi med mamma och pappa till ONOFF. De skulle handla massor så de ville ha lite hjälp och tips. Shoppingen där slutade med en sovrumstv till pappa (och mamma förstås men mest pappa), en laptop, multiskrivare och trådlös mus till mamma. Jag vill oxå ha en ny laptop.....

När vi kom hem grillade jag och Jimmy rostbiff, gjorde vitlöksbröd på grillen och lagade iordning potatis och grönsaker i folie på glöden. Till det tog vi en kall öl och satt ute och åt. Till efterrätt delade vi på en banan med smält choklad...mums... Sen fixade vi med smultronen och det. Längtar tills isommar när man kan äta mjölk och färska smultron till frukost. Nu på kvällen har vi tittat på en film som heter Old School. Den var verkligen sjukt rolig.

Här kommer lite bilder från vår grillning och från Mimmis upptäcktsfärd i trädet på gården.

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: mia dh

Ååå jag är avundsjuk på alla grillare, här är det så bökigt att grilla eftersom vi bor i lägenhet. Höll på att köpa en elgrill igår men den ska ju få plats också. Ha det så gott och ha en fin söndag...

2007-05-06 @ 08:37:25
Postat av: Anonym

Låter som ni har haft det mysigt!

2007-05-06 @ 09:11:07
Postat av: Kitty

Grilla är sååå gott! Vill oxså grilla!

2007-05-06 @ 10:14:24
Postat av: Bosse

Jasså, farsan och morsan shoppade loss? Här var det ju Oxelömarknad..och där fanns ju inget som vanligt.
Ha det gott och hälsa Jimmy!


Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback