Ett alldeles för långt inlägg om roadtrippen

Dag 1
Härbergerade i Jönköping och gick på centrumbaren. Började med bilvarmt rosé på rummet. Riktigt trevlig kväll med roliga människor. Dock såg vi inte så mycket av staden då baren va på samma gata som hotellet...men vad gör väl det.



Mytoman 1 träffade vi direkt vi kom in på centrumbaren. Han ville bjuda oss på drinkar men vi vägrade ihärdigt. Tillslut så sa han att han hade fått ut en fet lön (32 000) och ville fira det med att bjuda på drinkar....vilket han även hade gjort till typ alla andra i baren med. Fine tänkte vi....han får skylla sig själv.

Vi satte oss med honom och hans vänner, den ene pilot och den andra hans chef... Chefen berättade för oss att han bara fått ut 5000 i lön.....hehe oups. Dessa pengar hade han säkert redan spenderat tidigt under kvällen. Efter en stund står vi i toakön och han frågar vad jag vill ha som nästa drink. Jag skrattar och avböjer och säger att jag faktiskt vet att han bara fick ut 5000.... Han fortsätter ihärdigt men jag tackar nej. Tillslut säger han: alltså....jag ska va helt ärlig, men min pappa gick bort nyligen och jag har fått en massa pengar. Jag sa att det var tråkigt men att jag tyckte att han skulle hålla i pengarna istället, end of discussion. Jag går tillbaka till bordet och berättar vad han sagt. Hans chef ser förvånad ut....eftersom mytomanen bor hemma hos sina båda föräldrar....hmprf, chefen börjar nu dessutom undra vem han jobbar med egentligen...  Mytomanen sätter sig vid ett annat bord och snackar med en kille/man. Denna kille kommer efter en stund fram till oss rätt så skakad och frågar om vi känner Mytomanen....njae säger vi, vi träffade honom ikväll. Han skakar bedrövat på huvudet och säger: Det är så sjukt synd om killen....hans bror har fått sina båda ben avklippta... Say what?!?!?!?

Detta var helt klart en spännande start på roadtripen.

dag 2

Åker med bestämda steg (eller ehhh hjul?) mot Borås. Här ska det shoppas tänkte vi. Jooomen så att.....det va ju helt överskattat. Va på H&M´s typ outlet och det var mest bara skit...men 2 bikinis blev det i alla fall innan vi styrde mot västkusten och Tossene. Väl i Tossene blev vi mötta av glada Gulan och alltid lika galna Therese. Det blev kräftätning och Gulan lärde oss om hur kräftor har rommen i huvet...konstiga djur som har barn i huvet tyckte vi...Efter det rådde det trappfest på hög nivå. Rosé, spindlar och smellpiss (luktärtor) ingick bland annat. Dessutom kom vi fram till hur det skulle se ut om en mörk, munk som var blind och döv skulle dansa...hmmm...inte allt för brighta conversations. Men asgarvet flödade vilt.



Dag 3

Sol, bad och fest stog på dagens to do-list. Sagt och gjort. Åkte till Bovallstrand och badholmarna där och schteeeeekte hela dan. Najs :) Efter det blev det siesta, grill och sen satan blev det bråttom så vi skulle hinna till Arslätt (observera askul namn på busstopp) och komma med bussen till Kungshamn. Med raska (läst springandes) steg tog vi oss till bussen och mötte där en grinig och bitter gammal busschaufför....men vad gör väl det när man har gamla kära petten med sig på vägen :) På Baden (utestäddet alltså) Så var det grymt svettigt och en himlarns massa skoj :) Vi skratta så vi vek oss hela kvällen...eller ja hela resan egentligen. När vi kom tillbaka till Tossene var vi tvugna att skärpa till oss så vi inte skulle väcka Gulan. Eeehhh....det misslyckades. När vi fnissandes försökte gå upp (läs krypa eftersom all ork gick åt till att skratta) öppnades plötsligt dörren ovanför trappen....och där stog hon Gulan i egen hög person och lyste som en sol. Har ni haft roligt :) Det ska observeras att kl var ca 5 på morgonkvisten. Gulan fnissade med oss ett tag innan vi alla gick och la oss....nöjda och glada....och med träningsvärk i kinder och mage efter allt  skratt.


Dag 4

Smögen...need I say more? På kvällen bar det av till Göteborg...



Dag 5

Bad, bad, bad!!! Skönt, varmt och sol vid Askimsbadet. På kvällen mötte vi upp Jennifer och Pontus som oxå va i stan. Vi gick på Berså som vår el guido (som vi träffat i Kungshamn) tipsade oss om. El guido var en härligt bitter göteborgskille som tyckte det mesta med Göteborg va skit och om man åkte dit för att bada så var man totalt dum i huvet. Trots detta så ställde han gärna upp på att guida oss vi sms :)

På Berså var packat med folk och massor med dans....varmt var det oxå så när kl var 2 så gav vi upp åt en hamburgare och tog Taxin "hem" till Hisingsbacka. Som förövrigt var ett härligt litet gulligt ghetto som fick oss att känna oss hemma. Småpojkar som klättrade upp på taket o kika på oss när vi sov och grejer....och när Sandra sa till dem att jag var hennes alterego undrade de förvånat vad altrego va....eller hade hon sagt alterträdgård?!?



Dag 6

Vaknade upp och upptäckte att det va mulet. Ok det blir shopping på stan...kan va skönt när det inte är så varmt....trodde vi ja. Solen stekte och vi gick och vi gick men värmen gjorde att vi inte orkade shoppa särskilt mycket. Däremot var det riktigt trevligt ändå. Styrde hemåt igen för en siesta (den fanns med varje dag) Våran tanke för kvällen var att gå till Trädgårn. Sagt och gjort vi fixade oss och hoppade på bussen in till stan. Fast när vi väl va där så var det en timmes kö....hmprf...ajsingbajsing.....såååå gärna ville vi faktiskt inte dit. Så vi gick till en korvmoj o käka lite och skratta återigen så vi grät...man kan ha rätt kul vid en korvmoj faktiskt. De är helt klart underskattade.

Sen tänkte vi att vi kanske ändå skulle sätta oss och ta en drink någonstans, så vi hamnade på Grill do Brasil...eller vad det hette. Här träffade vi resans mytoman 2 och mytoman 3. Vi hinner knappt sätta oss innan Schtekarn kommer. Han berättar om sin segling och att han varit hemma i Båsta hos föräldrarna och om sitt stekiga jobb i Norge...men Schtekaren blev lätt ivägskrämd när de fulla mytomanerna kom. De pratade engelska o sa att de va där i affärer och bla..bla..bla. Jag sa till Sandra att jag trodde de drev med oss och var svenskar...och det trodde hon me. Men vi "spela" med. I en timme tjatade de om att vi borde känna kungen och varför vi inte kunde varenda gata i Stockholm....för vi bodde ju i stockholm. Vi försökte förklara att det är 10 mil ifrån....men det gick inte in... Hej o hå va jobbiga de va men när kl närmade sig två och de skulle gå hem så avslöjade de att de v från Göteborg.....hehe no kidding?!?!? De blev lite besvikna över att vi inte blev förvånade men, men....de hade säkert en trevlig kväll i alla fall.



Dag 7

Hemresa...och Ullared. Grymt besviken över Ullared hade ju liksom förväntat mig att jag skulle komma till himmelriket....men vad mötte osss...hysteriska människor och skitkläder.....e lite ledsen i hjärtat över det faktiskt.



Väl hemma var vi ju tvugna att avsluta semestern med nåt skoj så det blev utgång på Lotsen. Det va jag, Blondi och Irene.



Jopp...det va typ det....ja just så har det varit karnevalen oxå...det tar jag i ett annat inlägg.

Puss

Kommentarer
Postat av: kitty

Ja det var ett långt inlägg men det var kul att läsa om eran resa! Hade kunnat tänka mig en av de där räkmackorna! kram

Postat av: Carrie

Om man som jag inte riktigt orkar läsa kan man iaf konstatera att det är fett snygga brudar på bilderna iaf:)

2008-08-04 @ 18:10:41
URL: http://littlemisscarrie.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Låter som om ni haft en rolig liten semester!!!

kramar

2008-08-05 @ 13:14:50
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: J

Yeesh låter ju bättre än le best =) Men att ullared är trash kunde jag ha sagt innan...

2008-08-05 @ 14:14:52
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: ingela

Vad sjukt! Om jag var chefen hade jag sparkat mytomanen! ;)

2008-08-08 @ 08:14:59
URL: http://ingy80.blogspot.com

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback