Allt är relativt!

Jag, Irene o Elin hämtade mat från en ny thai här i stan. På menyn så stog det att man kunde välja mellan om maten skulle vara stark....eller inte stark. Medan vi satt o vänta på vår mat så var det säkert 10 pers som kom in och läste på menyn....och precis lika många ( plus vi) Frågade ...hur starkt är starkt? Vilket alla förstår är en så sjukt dum fråga efter som starkt är starkare än mindre starkt men svagare än ännu starkare....

När den 10:e personen kom med samma fråga tröttnade tjejen i kassan och sa att...jag vet väl inte vad du tycker e starkt eller inte...vilket kommer till min slutsats, det vill säga allt är relativt och det är jäkligt klantigt av dem att ha det så på menyn....för frågorna kommer bara fortsätta hagla....

Däremot fortsatte vi denna diskussion när vi kom till Elin. Försök att definiera ordet starkt?!?!?!? . Jag ville ha starkt....Irene beställde samma sak, men ville inte ha starkt. Elin beställde nåt annat men ville inte heller ha starkt... Det hela slutade med att Irenes tunga sved och hon blev typ frisk från sin förkylning. Elin tyckte oxå hennes mat var för stark för att inte vara det. Min mat.....den va knappt stark alls?!?!... Hänger ni med ;) Nu till den stora frågan....ja just glömde säga att det här liksom typ är som en gåta kan man säga....Vems mat var stark?

Puss


Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Du är verkligen en gåta!

Postat av: Cess

starkt.

2008-07-01 @ 08:05:33
URL: http://devinescent.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Jag har betalat till festen nu. En dag sent men ändå.

2008-07-01 @ 09:07:56
URL: http://sofiegunnarsson.blogg.se/
Postat av: J

Tack hun, direkt upp på nummer 13 efter lite gnäll =D



Starkt är starkt när snoret som försvinner ur näsan bara för man ätit nåt. Pepparrot är ett bra exempel på starkt.

2008-07-01 @ 23:39:14
URL: http://kreftans.blogg.se/

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback