Låååååång måndag idag

Idag har det verkligen känts som en måndag. Jag har varit superseg och det kändes som om dagen aldrig tog slut på jobbet. Skumt faktiskt för jag tycker annars att dagarna bara har flugit förbi på jobbet och gått hur fort som helst. Har inte gjort mycket alls varken i helgen eller idag. Träningen har legat nere en vecka pga Italien resan och att jag var så trött dagarna efter jag kom hem. Visserligen så gick i typ hela dagarna i italien så fötterna var typ dubbelt så stora så jag satt väl inte riktigt still...hehe men ändå. Idag tog jag i alla fall cykeln till jobbet för första gången och det blev faktiskt ca 30 minuters trampande först dit och sen hem. Skönt att ha rört sig 1 timme idag så jag slapp sätta mig på cykeln när jag kom hem. Blir nog cykel till jobbet i morgon med om jag inte vaknar för sent.

Man är ganska bortskämd på våren med röda dagar när det är påsk, första maj och nästa vecka är det Kristi himmelsfärd (heter det så) men i höst är det inga röda dagar alls så då är det bara att jobba på fulla veckor. Helt sjukt att det redan är maj. Snart semester....jag blir ledig typ efter midsommar och 4-5 veckor frammåt. Inte helt klart än exakt hur mycket. Jag trodde jag skulle ha helt obetalt semester i år eftersom jag inte hunnit arbeta in några semesterdagar men jag har tur och de kommer räkna ut hur många dagar jag tjänar in under vikariatet och så får jag ta ut dem i sommar och det blir ca 4 veckor betalt i alla fall så det är skönt, sen blir det ca 1 vecka obetalt. Kontoret är stängt så det finns ju inte så mycket jag kan göra där under de stängda veckorna. Dessutom kan det va rätt behövligt med 5 veckor för sen i höst börjar ju högsäsongen igen och då är det fullt ös och det brukar bli en hel del övertid. Ja, ja...det om det....

Nä nu ska jag titta på 2 1/2 män. See you. Puss

Kommentarer
Postat av: Jennifer

woho då har vi semester samtidigt i år! :) då måste vi ses! kram

2010-05-13 @ 10:28:07

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback