Rensa vs spara

Jag har samlat på mig en hel del men är nu i rensartagen. Det senaste året har jag blivit så trött på att saker ligger 'och skräpar' och tar plats. Mkt saker som jag vet att jag aldrig kommer använda men som jag inte vill slänga eftersom det är i stort sett nytt eller ÄR helt nytt eller åtminstone väldigt bra skick. Detta har jag nu löst genom att sälja saker på diverse loppisar och annonser på nätet och i tidning. Känns mycket bättre att sakerna kommer till använding än att slänga fullt fungerande och fina saker. Det konstiga är att jag aldrig tycker det verkar ta slut på saker att rensa?!?! Vad mycket onödigt man köpt!!!

MEN...

Det är ju faktiskt mysigt med minnen och när jag gått igenom gamla lådor har jag blivit påmind om mycket roligt och ledsamt....personer som inte finns längre....och härliga minnen från min barndom. Jag har nog ändå sparat en hel del som andra skulle se som skräp men som är värt så mycket för mig. Brev från farmor och andra släktingar som inte finns idag, presenter jag fått som liten, minnen från resor...osv men framför allt minnen från nära och kära.

Något jag har uppskattat massor är saker och kläder som mamma sparat från när jag var liten. Mickes mamma har också sparat på saker. Bland annat så har Emilia fått använda en blommig liten tunika som jag hade när jag var liten. Hon får leka med en boll jag lekte med....och igår tog Emilias farmor fram en overall som 'extrafarbror' Henke hade för 30 år sen :)

Rensa är bra men man ska inte slänga allt...


Kommentarer

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback