Jul och nyår

Det var länge sen jag skrev ett ordentligt blogginlägg... Så idag, första dagen på år 2011 tänkte jag att det var dags. Jag har verklgen njutit av dagar med familj, vänner nära och kära. Känner mig lyckligt lottad som har det så bra med vänner och familj och allt annat runt omkring.

Julen firades hemma hos syss+ familj på julafton. Fina presenter och bidrag till bebisggrejer. Har beställt vagn och de är ju inte allt för billiga. Har även hittat ett skötbord som vi tror att vi ska köpa. Julmat i massor förstås. Mina favoriter på julbordet är min fina mammas godaste köttbullar, rödbetssallad och min systers svärmors sparrisomelett. Sen är jag ju tyvärr såld på bröd i alla former...och på julbordet är det ju nybakat :)

Juldagen firades med Mickes familj med lille A och massor med kusiner. Tomten kom och alla barnen sken upp och slet upp alla julklappar :)

Annandagen var det dags att träffa mina fina tjejer <3 Vi åt och myste hemma hos Beckis. Vi lekte julklappsleken, skrattade och pratade massor. Det är sällan vi ses alla på en gång...och jag saknar alla massor mellan varje gång... Julklappsleken var hysteriskt rolig, som vanligt. Jag fick ett förkläde som det stod läckerbit på och en fin "partyväska".

Efter alla juldagar blev det några "ta dagen som den kommer - dagar" Skönt! Städade, plockade, legat i soffan med mysbyxor, tittat på film...osv men igår var det dags för att fira igen. Denna gång nyår så klart!!! Vi hade middag här med Anna, Lasse, Henke, Elin, Jimmie och Sofie. Kvällen var riktigt skoj och gick såååååå fort. festen slutade inte förrän strax efter 4 då vi skjutsade hem Henke och Elin. Jag kom väl i säng 5.30. Det konstiga var faktiskt att jag var pigg hela kvällen :)

På menyn:

Förrätt Bruschetta med tomat och avodado sallad

Huvudrätt Grillad "oxfilé" (nötfilé) och fläskfilé, fetaostspäckad potatisgratäng med grillad grönsaksspett och grönsallad

Efterrätt Tobleronepannacotta med hallon och blåbär

Mums!!!

Här kommer lite bilder från jul o nyår :)






Kommentarer
Postat av: Lilla jag

:)

Postat av: Eve

Gott nytt år!!! :-) Kram

2011-01-02 @ 12:05:41
URL: http://dreameve.blogg.se/

Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback