Tycker lite synd om mig själv...

...så jag sitter i soffan och tröstar mig med lite glass ;) Nääääärå så illa är det inte, men jag har haft huvudvärk i 2 dagar och jag blir helt sänkt av det. Grejen är att jag får spänningshuvudvärk ibland och vanligtvis har jag en värktablett som jag kan ta så det släpper, men de får jag inte ta när jag är gravid...och alvedon biter inte riktigt på mig. Så det är bara att bita ihop och uthärda ;) Igår låg jag på soffan hela dagen,men idag trotsade jag huvudvärken och fick en hel del gjort :)

Det blev som sagt en riktig fixardag idag. Gick upp tidigt och vek och hängde tvätt. Ringde några samtal som behövde ringas. Bla annat ett samtal till Anticimex för en fuktbesiktning :( Det är inte alltid roligt att bo i hus... Häromdagen hittade jag nämligen en spricka i kakelfogen i duschen. Antagligen har den funnits där hela tiden men att vi inte sett den. Grrrr blir så arg!!!! Här köper man ett nytt hus för att slippa tänka på stora renoveringar, men jag litar fasiken inte på att nåt blir ordentligt gjort längre. Särskilt inte när man sett alla fuskbyggare på tv. Ja, ja....det kanske inte är någon fuktskada (hoppas verkligen det, håller tummarna hååååååårt) men det är tur man är försäkrad och eftersom vi har Anticimex trygghetsavtal så kommer de och besiktar gratis. Man vill ju veta helt säkert att det inte är någon fukt där så man inte täpper till sprickan ochså ligger det och gror bakom. Först golvet i köket och nu det här...nä, som sagt litar inte riktigt på att huset är ok bara för att det är "nytt"...

Nog om den ski**n... Var även tvungen att ringa och påminna barnmorskemottagningen om att jag fortfarande inte fått föräldraintyget som behövs för att söka föräldrapenning. Det ska man få när man gjort ultraljudet (vi gjorde det i vecka 20) men, men som sagt nu så här 13 veckor senare så ska jag i alla fall få det på posten om några dagar.

Sen åkte jag iväg för att handla. Först veckohandlade jag och sen handlade jag målargrejer. Imorgon ska det nämligen målas i barnrummet. Jag har även hälsat på morfar en sväng och även handlat lite åt honom. När Micke slutade åkte vi direkt och klippte oss. Jag ääääälskar att vara nyklippt. Även om man klipper precis samma frisyr som innan och kanske så lite att ingen ser det så känner jag mig liksom "ny" på något sätt :)

Gult ska bli vitt :)


Har haft en bra dag idag trots huvuvärken. Gillar att jag fått så mycket gjort. Har även spacklat i barnrummet så det är klart för målning imorgon. Hoppas ni också haft en bra dag :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Oj så fint vi ska måla :)


Gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback